12 Ekim 2008 Pazar

XPyi Yeni Klasöre Kurma

Merhaba,
Dünden beri Lost izliyorum arkadaşlar. 1 sezon bitirdim :D dünden bugüne. He şimdi diceksiniz ne alaka Lost Xp klasör :) Neyse tam heyecanlı yerde kapı çalındı buyrun dedim (naziğimdir :P). Bi kız kapıda şey benim bilgisayarda Vista vardı deneme sürümüydü şifrem yok xp istiyorum dedi. Xp cdin var mı dedim o da yok dedi. Heh iyi dedim. Nese ben de bi tane var getir kuralım ama herşeyi kaybedersin ona göre dedim arkadaş razıydı. Neyse başldık sonra bi de baktım kurulum cmnicfg.xml dosyası yok dedi. Neyse geçsin ben bulurum yerine koyarım dedim, bastım esc ye. Bu arada başladım dosyayı ve yerini aramaya. Bu sırada bi baktım şunu bulamıyorum bunu bulamıyorum diyor. Heh buyur burdan yak dedim. (Laf aramızda cd benim değildi iş yerinden getirmiştim biri için yani daha önce denememiştim kendilerini). Hata mesajları şunlardı yani bulamadığı bazı dosyalar: ipcfg.xml, osinfo.xml, potscfg.xml, pppcfg.xml, stmon.dll,trustmon.mof, twcli32.msi, and dwil1033.dll
Ahanda süper dedim. Geldik 4e bi format atamıyoruz rezil olcaz dedim. Neyse araştırıken anladım ki durum benle veya cdyle alakalı değil. Önceden Vista varmış onunla ilgili dosyaları arıyormuş yine c:\Windows klasöründe. Lafı uzatmıyorum bununla başa çıkmanın 2 yolu var.

1.si bu klasörün içini temizlemek. Nasıl mı? Elinizde Windows ME/98/95 cdleri olmalı. Bunlarla başlatıp MSDOSa girmeniz ve DELTREE C:\WINDOWS yazmanız lazım.

2. yol ise windowsu yeni bir klasöre kurmanız. XP cdsini takın ilk mavi ekranda Cyi seçtikten sonra bilgisayar 2. ekranda kurulum dosyalarını olduğu yere yani Windows klasörünemi yoksa başka bir klasöre mi kurayım diye soruyor. Ordan başka klasörü seçin ve adını Windows2 vs. koyun.

Evet bunları yaptıktan sonra Vista yerine Xpnizi kurmuş olacaksiniz. Gözünüz aydın :)
Bu arada formatı atarken 1.sezonun son 5dksını da izledim :D Bağılılık yapıyor yandık :(

Hiç yorum yok: