14 Ekim 2008 Salı

MS Excel Sıralama Hatası

Merhaba arkadaşlar,
1 saat önce işteyken bi telefon geldi. Buyrun dedim. Merhaba ben felan yurt müdüresiyim bir excel de bir sorunumuz var düzeltemiyoruz dedi. Ben de buyrun hocam dedim. Durum şuymuş:
Bilgi işlemden excel dosyası göndermişler mezun olan, akademik başarısızlığı olan öğrencilerin listesi. Yurttaki liste ile karşılaştırılacak. Müdüre de elindekileri bu dosyanın altına yapıştırmış. Sıralama yap bakalım demiş excele. Excel de inat ediyor yapmıyor hatalı bu diyor yapamam. Hataya baktım hata şu :
Sıralama Uyarısı
MS office Excel seçiminizin yanında veriye rastladı. Bu veri seçilmediği için sıralanamayacak.











Şimdi bir programcı olarak anlıyorumki ortada sayı olarak algılamadığı birşey var. Baktım harfe felan rastlayamadım o vakit sayı olan birşeyi harf olarak algılıyor dedik. Biçim>Hücreler den sayıyı seçtim. Hadi yap bakalım dedim yok yine olmadı. Yahu müdüreye de rezil olacağız işin kötü yanı. Bu arada excelle hiç uğraşmadım şimdiye kadar. Lisede bakmıştım bir iki kere o kadar. Neyse bu arada çalıştığım yerden yurda giderken ya olmazsa kimi ararım diye düşünüyorum. Bilgi işlemden biri vardı amirim çıkarken olmazsa onu ara dedi. Nese baktım olmuyor aradım yukardaki çözümü verdi. Heh buyur çalışmıyor. Ama yolda gelirken aklıma başka biri gelmişti. Excel deyince zaten ondan başkası aklıma gelmiyor :). Baktım google de yardım etmiyor aradım sorunu anlattım dosyayı yolla dedi. Yolladım makro yazacağız dedi heh dedim tam oldu ben yazmayı bilmiyorum. Sağolsun yazar gönderirim anlatırım dedi. Sonra bir daha aradı yok yok makroya gerek yok sorun boşluk dedi. Meğerse boşluk varmış sayılardan önce haliyle bilgisayar kafa anlamıyor onları. Eeee ne yapcaz dedim? Ve hemen anlattıklarını size de aktarıyorum:
İlk önce sıralama yapacağınız sütunun yanına sütun ekleyin. Verilerde kayma olacak.
Daha sonra sıralama yapacağınız sütunu seçin ve Veri> Metni Sütunlara Çevir e tıklayın.
Buradan da Sabit Genişlikli yi seçin (2. seçenek) ve ileriye tıklayın. Alt kısımda "Veri Önizleme" var ve orada üst kısımda cetvel var. Boşluk olan yere sonra da ve İleriye tıklayın. Ben sayıdan önce bir türlü boşluk veremediğim için harf yazdım :) Aynı hata mesajını veriyor zaten :)














Sonra da Son u tıklayın. Sayılarınızı bir yan sütuna atacktır. Boş olan sütunu silerseniz sorunu çözmüş olursunuz :)










Evett sıcak sıcak bu sorunu da yazdık. Bana yardımcı olan Uykucu ya teşekkür ederim. Makroları da öğretecekmiş hadi bakalım :)

Püskül

Hiç yorum yok: