22 Ekim 2008 Çarşamba

Network Modelleri

Merhaba,

Sanırım uzun bir süredir yazmadım. Bu aralar akşamları durduk yere baş ağrısı çekiyorum ve maalesef erkenden yatıyorum. Yarınki 8:40 dersim iptal edildi ben de yok uyumak öyle erkenden dedim. Dedim ama umarım yazımı bitirebilirim. Doktora da gittim gözüm için o da valla gözelerin sağlam dedi ben de şaştım bu işe hayırlısı.

Neyse gelelim network modellerine. 2 tip network modeli varmış cisconun kaynağına göre. Bunlar Protokol Modeli ve Referans (Reference) Modeli. Aşağıda sizin için çizdiğim en az 6-7 yazının bir özeti. Çizimde bulunanları teker teker açıklayacağım. Ama her biri ayrı bir yazı olacak. Bu resimdekiler bilginin bilgisayardan çıkana kadar ve bilgisayara girdikten sonra size ulaşana kadar geçirdiği evreleri göstermektedir.






















Bunların herbirine katman (layer) denir. Uygulama katmanı, sunum katmanı, internet katmanı vs.

Katmanlı bir yapı neden mi var? Şu sebeplerden:

  1. Karmaşıklığı ortadan kaldırıyor daha basit bir yapı sunuyor
  2. Standart arayüz sunuyor
  3. Sistemin küçük parçalar halinde işlenmesini kolaylaştırıyor
  4. Sistemlerin birlikte çalışmasını sağlıyor
  5. Gelşmeyi hızlandırıyor
  6. Ve en bizim için en önemlisi öğrenmeyi ve öğretmeyi kolaylaştıryor. Mesela işimdi size hepsini birden anlatacağıma sırayla anlatacağım :)

Bir sonraki yazımda sizlere Uygulama (application) katmanını anlatacağım.

İyi kalın, mutlu kalın :)

Püskül

Hiç yorum yok: